SEP(L) Rating

Introductie

De Sabena Aeroclub DTO biedt piloten met een vergunning de mogelijkheid om hun SEP(L) bevoegdheid te behalen of te verlengen. Wij zijn van mening dat we je op korte termijn een opleiding van grote waarde kunnen bieden. Hieronder vind je enkele redenen waarom wij vinden dat je jouw SEP(L) opleiding bij de Sabena Aeroclub zou moeten doen.

Waarom de Sabena Aeroclub?

Diamond 20
Professionele opleiding
Als je een commerciële piloot bent en geïnteresseerd bent in de SEP(L) cursus om je vliegvaardigheden scherp te houden terwijl je op zoek bent naar een baan, begrijpen wij je behoeften en verwachtingen. We koppelen je aan ervaren vlieginstructeurs en trainen je met een flow & checklist systeem zoals gebruikt in de luchtvaartmaatschappijen.

Goedkoper
Aangezien de Sabena Aeroclub een vereniging zonder winstoogmerk is, proberen we niet om geld aan je te verdienen. Ons belangrijkste doel is om het vliegen te promoten en om op een betaalbare manier opleidingen van hoge kwaliteit aan te bieden.
Gevarieerde vloot
We bieden de mogelijkheid om je SEP(L) te verkrijgen op drie modellen van eenmotorige vliegtuigen: één Cessna 152, twee Diamond 20's en twee Piper Archers. Hierdoor kan je jouw opleiding volgen in vliegtuigen waarmee je mogelijk al bekend bent.

Blijf vliegen
Nadat je jouw SEP(L) hebt behaald kan je verder vliegen met de clubvliegtuigen, gewoon voor het plezier of om jezelf scherp te houden en je voor te bereiden op een simulator assessment. Dit alles op een betaalbare manier.

Opleidingsprogramma

Eerste uitgave

De opleiding zal bestaan uit zelfstudie theorie, briefings met instructeur en minimaal 5 uur vliegopleiding.

Cursusonderwerpen:

1. Departure
  2. VMC Airwork
  3. VFR En-Route Procedures
  4. Arrival and Landings
  5. Abnormal and Emergency Procedures
De perfecte optie voor studenten die onlangs zijn afgestudeerd aan CAE Brussel met een frozen ATPL! Velen hebben dit pad gevolgd.

Hernieuwing

Voor houders van een verlopen SEP(L) wordt de refresher training afgestemd op je ervaring en de tijd die is verstreken sinds de afloop. Het programma wordt goedgekeurd door onze Head of Training.

Cursusminima:
afhankelijk van de tijd die is verstreken sinds het verstrijken van de rating

• Minder dan 3 maanden: geen aanvullende opleiding vereist.
  • Van 3 maanden tot 1 jaar: minimaal 2 opleidingssessies.
  • Van 1 tot 3 jaar: minimaal 3 opleidingssessies waarin de belangrijkste noodprocedures van de beschikbare vliegtuigsystemen worden gedekt.
  • Meer dan 3 jaar: het volledige SEP(L) opleidingsprogramma.

Cursusprijs

Download onze SEP(L) brochure voor een gedetailleerde uiteenzetting van de cursusprijs.

Geïnteresseerd?

Contacteer ons via Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. of ga direct door naar de lidmaatschap pagina.