Bedankt voor je interesse om lid te worden bij de Sabena Aeroclub.

Door lid te worden sluit je je aan bij een enthousiaste groep mensen met een diepe passie voor de luchtvaart. Lidmaatschap voor vliegende leden wordt jaarlijks betaald in januari en kost € 200 (voor nieuwe leden die later in het jaar lid worden gebeurt de berekening pro rata, per kwartaal). Bij aangaan van het lidmaatschap dient ook een eenmalige bijdrage van € 250 betaald te worden. Om vanuit onze thuisbasis (het vliegveld van Grimbergen) te vliegen moet je ook lid worden van "Recreatief Vliegveld Grimbergen (RVG)   ".

Naast het volledige lidmaatschap bieden we ook een optie aan voor steunende leden, ideaal voor luchtvaartfanaten, vrienden en familie van piloten. Deze vorm van lidmaatschap kost € 80 per jaar en is perfect for iedereen die niet vliegt maar graag gebruik maakt van de faciliteiten van de club, het laatste nieuws ontvangt, uitgenodigd wordt op onze evenementen, etc.

Hoe lid worden

Om lid te worden van de Sabena Aeroclub moet je het onderstaande inschrijvingsformulier invullen.

Je kan dit - samen met een digitale kopie van een pasfoto en kopie van geldig identiteitsdocument (bv. beide kanten van de Belgische ID kaart) - per Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. naar ons toesturen en je ontvangt spoedig een antwoord na de eerstvolgende maandelijkse bestuursvergadering. Na goedkeuring en ontvangst van het lidgeld en de waarborg word je lidmaatschap geconfirmeerd. Je ontvangt een lidnummer en wachtwoord waarmee je kan inloggen in ons reservatiesysteem en Pilot Portal.

Inschrijvingsformulier
Statuten Sabena Aeroclub
Intern reglement (appendix A - appendix B)

Als je jonger bent dan 18 jaar moet het aanvraagformulier vergezeld zijn van een verklaring ondertekend door een ouder of voogd. Het formulier kan je hier downloaden.

Inschrijven voor de theorieopleiding

De PPL theoriecursus kan je bij ons volgen zonder lid te worden van de club. Vermits in de opleiding vak per vak wordt gegeven (modulair) is het perfect mogelijk om tijdens het jaar nog in te stappen (indien de cursus niet reeds volzet is). Er wordt dit jaar geen Nederlandstalige cursus gegeven. Je kan je wel inschrijven in onze Engelstalige cursus.

Heb je vragen of ben je op zoek naar meer informatie? Contacteer ons via Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. of neem een kijkje bij de veelgestelde vragen.